Kako doći do Tajlanda

Avionom / 18. 03. 2017. / Autor:

Koliko si platio avio kartu do Bangkoka? Kojom si avio kompanijom putovao? Gde si presedao? Pitanja koja mi ljudi konstantno postavljaju od trenutka mog povratka sa Tajlanda. Još pre kupovine avio karte, odnosno od početka analize avio letova, znao sam da će to ljude zanimati i pažljivo beležio sva zapažanja sa željom da ih prenesem u jedan ovakav tekst.

Ovakvo putovanje nije ni malo naivno, posebno ukoliko nikada do sad niste putovali avionom, preporučujem da kao trening najpre prvo posetite neke evropske destinacije, a ukoliko ste ovde jer ste siguran putnik ka Aziji, moje iskustvo će vam, nadam se, značiti.

Pozdrav pred polazak

San mnogih putnika je da za što manje novca, idealno i što kraće vreme, dođu do što dalje tačke na planeti. Daleki istok, odnosno istočna i jugoistočna Azija se potpuno uklapaju u taj kriterijum pretraga i zbog toga su razlog sve učestalijih putovanja. Prijateljima govorim da je upravo Bangkok jedna od tih tačaka, gde nekih 20.000 kilometara povratnog leta možete platiti oko 400 evra, ako ispratite par saveta, što je svakako čak i u upola manje nego pre par godina.

Zašto i kad su cene niže

Ključni razlog pada cene karata je vrlo jaka konkurencija avio kompanija. Qatar Airways, AirSerbia + Etihad, Fly Dubai, Turkish Airlines i mnogi drugi se danas više nego ikada bore za našu pažnju i potencijalne putnike. Promo akcije su česte, ali moram da priznam da nisu sve baš tako povoljne, ipak, važno je znati opsege cena i čekati pravi trenutak, ukoliko ste fleksibilni sa putovanjem.

I jedan savet već na početku: prijavite se na njuzleter liste pomenutih avio kompanija, idealno za one koje su lokalizovane za naše tržište i pratite promo ponude koje su vrlo česte.

Aerodrom Abu Dabi

Ja sam avio karte analizirao krajem avgusta 2016. za za putovanje početkom januara 2017. Najjeftinija povratna avio karta za Bangkok se u tom trenutku mogla naći po ceni od 380 evra (AirSerbia + Etihad), ali sa odabirom dana u kojima je cena niža (analizirao sam ceo mesec putem sajta SkyScanner). Kartu sam kupio početkom septembra. U tom trenutku QatarAirways je imao za nijansu skuplje karte i oko njih i Etihada sam se najviše dvoumio, Turkish Airlines je imao takođe za nijansu veće cene, dok sam ostale u potpunosti eliminasao jer je cena bila čak i duplo veća.

Nakon kupovine karte nisam pratio razlike i rast cena, ali sam nakon povratka sa puta, u februaru 2017. godine pogledao cene za takođe period januara 2018. godine i na moje iznenađenje, cene su bile veće. Jedini zaključak koji u ovom trenutku mogu da izvučem: nije poenta kupiti kartu godinu dana unapred, već pretraživati karte u letnjem periodu, za putovanje preko zime. Voleo bih da čujem i vaša iskustva.

Mala geografija putovanja

Do Tajlanda nije moguće doći direktnim letom. Putovanja iz Beograda, zavisno od avio kompanije, najčešće imaju presedanje u Istanbulu, Dohi, Abu Dabiju, negde u Rusiji. Trajanje puta iznosi najmanje 11 sati efektinog leta plus pauza presedanja.

Beograd – Abu Dabi – Bangkok

Detaljnije mogu da govorim isključivo o našem putovanju u kombinaciji AirSerbia + Etihad, odnosno presedanja u Abu Dabiju (Ujedinjeni Arapski Emirati). Putovanje do te tačke, od Beograda, trajalo je oko 5 sati. Pri odabiru putovanja obratio sam pažnju i rešio da odaberem vezani let na kome je najmanja pauza, odnosno oko 3 sata. Naredni let, od Abu Dabija do Bangkoka trajao je oko 6 sati.

Beograd  – Abu Dabi – Bangkok: Tok našeg putovanja

Kasni večernji let ka Abu Dabiju imali smo u 23:15. Na aerodom smo došli 2 sata ranije i predali prtljag. Na nalepnicama naših kofera zalepili su dodatno nalepnicu “transfer” kao naznaku da na aerodromu presedanja obrate pažnju da prtljag ide dalje do finalne destinacije.

AirSerbia Lounge

U saradnji sa AirSerbia dobili smo pristup i Air Serbia Premium Loungeu, lokaciji koja je inače dostupna putnicima u biznis klasi. Tu smo proveli sat vremena pred let, večerali, popili po koje piće, odmorili i krenuli na naznačeni gejt.

AirSerbia Lounge

Lounge se inače nalazi nakon pasoške kontrole, desno od prodavnica. Osim hrane i pića, putnici iz biznis klase mogu koristiti besplatni WiFi, gledati TV, istuširati se ili moliti (posebna prostorija za narod muslimanske veroispovesti).

Put do Abu Dabija je trajao nešto više od pet sati, deo puta smo spavali, ostatak puta gledali serije i filmove putem aplikacije Elevate Play. Nisam siguran preko kojih smo tačno zemalja leteli, ali obzirom da je bila noć, to nam i nije bilo toliko važno. Dolazak u Abu Dabi bio je u pola 8  po lokalnom vremenu, a naredni let smo imali nakon 3 sata pauze.

Aerodrom Abu Dabi je, osim veličine, interesantan i po ukrštanju mnogih avio puteva, ujedno i glavno čvorište, odnosno centrala Etihad Airwaysa. Potpuno je realno da već tu vidite sve narode sveta, sa akcentom na stanovnike Azije, što je bio odličan uvod u sve ono što nas je čekalo u Bangkoku. Već smo u Abu Dabiju primetili da smo se uputili na vrlo dalek put i nikada neću zaboraviti prvi susret sa Indijcima i njihove izraze lica dok smo pored njih prolazili.

Let iznad Abu Dabija

Cene na aerodromu u Abu Dabiju su jako skupe, orjentaciono 3 do 5 puta veće nego cene u Beogradu. Postoji više lokacija za ispijanje kafe i jedna sa velikim izborom hrane. Svuda primaju platne kartice tako da je morate da menjate novac zbog jednog doručka ili kafe.

Širokotrupni avion

Put od Abu Dabija ka Bangkoku je bio posebno interesantan. Umesto klasičnog aviona Miki Manojlović sa 6 sedišta u jednom redu, sačekao nas je širokotrupni avion Etihada, sa 10 sedišta u jednom redu (3 + 4 + 3). Veliki broj različitih naroda i narodnosti u avionu, Brazilci ispred nas, Englezi iza, žene iz neke muslimanske zemlje pored nas. Osoblje Etihadovog aviona posebno interesantno, gde je svaka stjuardesa (i stjuard) iz različite zemlje, boje kože, kosine očiju. Uvek je jedna od od tih osoba iz Srbije, što je opšte poznato. Umesto aplikacije sada smo ispred nas imali ekran sa odličnim softverom multimedije i ceo put gledali filmove, serije i trenutni položaj aviona. Obzirom da je bio dan, bilo je interesantije pratiti gde se krećemo, mada u praksi su to mahom let preko Indije i Bengalskog zaliva. E sada smo već jako daleko!

Monitor sa prikazom trenutne lokacije

U Bangkok smo sleteli oko 19 sati po lokalnom vremenu, odnosno 13 sati po srpskom. Moja prva velika promena vremenske zone, nakon slabog spavanja, imao sam osećaj blagog umora. Aeordrom u Bangkoku i dalji put su posebna priča koju ću uskoro objaviti.

Ostale tačke sletanja na Tajlandu

Osim Bangkoka, česti su i letovi ka ostrvu Phuket u južnom delu Tajlanda. Sve pomenute avio kompanije, osim Turkish Airlines-a, lete ka tom popularnom tajlandskom ostrvu, ali je karta, u odnosu na Bangkok, skuplja prosečno za oko 100 evra. Ovaj pravac je idealan ukoliko želite da izbegnete Bangkok ili sever Tajlanda, odnosno ako vam su vam primarni plan tajlandska ostrva Phi Phi, pomenuti Phuket ili poluostrvo Krabi. Ipak, stavite sve na papir, jer su na kraju i AirAsia letovi iz Bangkoka ka moru izuzetno jeftini.

Za kraj, želeo bih da izdvojim:

5 važnih saveta za ovo putovanje

  • Ukoliko putujete AirSerbia avionom, pre puta obavezno instalirajte aplikaciju Elevate Play za besplatno gledanje filmova preko WiFi-a u avionu.
  • Prtljag koji predajete u Beogradu ne podižete u mestu presedanja, već na finalnoj destinaciji, odnosno Bangkoku.
  • Ukoliko putujete preko Abu Dabija, pratite detaljno transfer putanju kretanja i računajte da vam samo za pešačenje sa jednog gejta na izlazni treba skoro sat vremena, bez pauze.
  • Aerodrom Abu Dabi je idealna prilika da se presvučete jer vas od tog trenutka, do kraja putovanja, čekaju isključivo letnje temperature.
  • Na svakom letu ćete imati po jedan solidno obilan obrok i više pića. Za svaki slučaj ponesite u rancu nešto dodatno za grickanje, nikako tečnost, za koju svakako znate da je zabranjena za unošenje u avion.

Prijatan let!

Tekst: Uvod u Tajland
Uskoro: Uvod u Bangkok

Tagovi:

Ostavi komentar