Uvod u Bangkok

Avionom / 27. 04. 2017. / Autor:

Tekst koji sledi je detaljan vodič za sve vas koji putujete u Bangkok. Moje putovanje je bilo bez agencija, potpuno samostalno skrojeno, što je, moram da priznam, bio pravi izazov. Ovo nije klasičan hvalospev o gradu već detaljan vodič koji daje odgovor na puno praktičnih pitanja, od sletanja do odabira lokacije. Tekst o konkretnim turističkim atrakcijama u Bangkoku i okolini ću objaviti nakon ovog teksta.

Bangkok noću

Kako je nastao Bangkok

Bangkok je glavni grad kraljevine Tajland i broji oko 10 miliona stanovnika u užoj i oko 15 miliona u široj regiji. Ubedljivo je najmnogoljudniji grad na Tajlandu. Iz ugla turizma, posebno važan podatak: Bangkok je najposećeniji grad na svetu u 2016. godini sa oko 20 miliona turista, gde je premašio London, Pariz, Dubai!

Budistički hramovi

Grad se nalazi na obali reke Chao Phraya i do 1.700 godine je bio malo ribarsko selo. U ovoj regiji je do tad najvažniji grad u stvari bio Ayutthaya, koji se nalazio na oko 80 kilometara severno od sadašnjeg Bangkoka (i čije ruševine morate obavezno posetiti u jednodnevnom izletu) i tek nakon njegovog uništenja od strane Burme, oko 1767. godine, počinje razvoj Bangkoka ali u mnogo manjoj formi i sa imenom Thonburi. U narednih 100 godina se u taj grad doseljavao sve veći broj ljudi i grad se polako širio. Paralelno sa stanovništvom građeni su i budistički hramovi, kojih je do sad izgrađeno preko 400 i koji su posebna atrakcija Bangkoka. Toliko o istoriji, vraćam vas u sadašnjost.

Moj utisak o Bangkoku

Izuzetno haotičan grad sa ogromnom količinom sabraćaja, ogromnim delom neplanski građen, sa posebnim azijskim duhom ali i velikom količinom vlage u vazduhu. Bangkok je miks nemaštine i siromaštva sa jedne strane, ali i poslovnih kvartova i oblakodera sa druge. Puno toga sam već opisao u tekstu kao uvod u Tajland, generalno. Velike razdaljine se lako savladaju metroom, a ako vam vreme nije problem i volite gužvu, Uber je ubedljivo najjeftiniji i najkomforniji način prevoza. Nije ni malo lako planirati svoje vreme i šta videti u Bangkoku, posebno ako želite da vidite i stari i novi deo grada. Neke od svih ovih detalja ću kroz tekst posebno razraditi. Sledi nekoliko praktičnih saveta.

O aerodromu

Ukoliko u Bangkok dolazite iz druge države, ovo posebno važi za bilo koji let iz pravca Evrope, gotovo sigurno ćete sleteti na aerodrom Suvarnabhumi. Znam da ste prelomili jezik, za sada je dovoljno da znate da počinje na S i da je na kranjem istoku Bangkoka. Važna je takođe informacija da postoji još jedan veliki aerodrom u Bangkoku, na severu grada, koji se koristi mahom za domaće letove do mora, severa zemlje itd, koji se zove Don Mueang. Nama je bio važan jer smo odatle dalje leteli na sever Tajlanda (Chiang Rai). Ipak, vratimo se na Suvarnabhumi.

Gužve kao neizostavni deo Bangkoka

Prva važna informacija: Pri ulazku na Tajland je potrebno popuniti jedan dokument, iako imate vizu, svakako će vam to trebati. Taj dokument predstavlja neku vrstu vašeg kartona, sa podacima i datumom kada ste sleteli. Nama su taj papir dali u Etihadovom avionu, pa smo popunili još u letu, što nam je dosta olakšalo dalju proceduru na aerodromu. Od informacija najvažnije je da znate adresu makar prvog hotela u koji idete, sve ostalo su generalni podaci iz pasoša. Taj papir predajete na prvoj pasoškoj kontroli. Papir koji vam vrate obavezno čuvajte do izlaska iz zemlje!

Severoistočni deo Bangkoka

Aerodrom je definitivno malo komplikovan, posebno pri izlasku iz aviona, odnosno dela za prtljag, pa morate na velikom monitoru pogledati koji vam je broj leta kako biste znali gde tačno čekate prtljag. Potpuno je normalno da stvari čekate i po 30 minuta, tako da bez panike.

U tom delu aerodroma ćete naići i na prvu menjačnicu, ali je kurs nepovoljniji nego u gradu, u našem slučaju je bio oko oko 35 bahta za 1 evro, a već u gradu je oko 37.3. Svakako promenite neku manju sumu novca, čisto za taksi i sitnice, a kasnije u gradu možete promeniti koliko vam je volja. U taksi vozilima nije moguće plaćanje karticom.

Kako od aerodroma stići do centra Bangkoka

Ključno pitanje koje po dolasku, posebno ako dolazite u svojoj režiji a ne preko agencija, je kako se prevesti do hotela u Bangkoku. Definitivno postoje opcije gradskog prevoza, odnosno metroa, ali mislim da vam neće biti do te matematike i idealno je definitivno uzeti taksi koji će vas koštati između 300 i 400 bahta, što množimo sa 3.3 da bi dobili u dinarima, znači između 1000 i 1.300 dinara.

Prava taksi vozila

Važno: Taksi stajalište je na spratu više u odnosu na onaj na kome dolazite nakon pasoše kontrole. Možete uhvatiti bilo koji taksi žute boje, potpuno su pouzdani, i obavezno tražite od vozača da uključi taksimetar. Jako su pametni i znaju da ljudi traže taksimetar, pa se tako i zove taksi: Taksimeter, priznaćete, vrlo vickasto. Još važnije, po ulasku u vozilo pogledajte da li je start na taksimetru 35, jer upravo tu umeju da kradu, što se nama desilo ali smo provalili, da kao start stoji neka veća cifra, u našem slučaju 300. Bez straha, lagano, ako ne stoji 35, izađite iz vozila.

Okolina Lumpini parka

Druga opcija je definitivno Uber koji u Bangkoku radi perfektno. Da bi poručili Uber morate imati internet konekciju. WiFi je na aerodromu očajan i traži neke posebne registracije. Ipak, na istom nivou gde prolazite pasošku kontrolu postoji i jedan kiosk gde možete kupiti SIM karticu, prodavac će vam je lako aktivirati i imaćete internet i mogućnost da poručite Uber. Obično od aerodroma imaju fiksne cene, tako da će vas na kraju koštati isto, ali ćete se sigurno voziti u boljem automobilu i šanse za krađu ne postoje.

Koji deo Bangkoka odabrati za smeštaj

Pred svako putovanje posebno i detaljno izučavam mape gradova, u kombinaciji Foursquare i Google Maps. Za Bangkok sam se poprilično pomučio jer je preogroman i nije mi bilo najjasnije gde je najbolje da se krećemo.

Bangkok na vodi

Generalno Bangkok, po nekoj logici, mogu da ga podelim na istočni i zapadni. Istočni je stariji deo grada, zapadni je nov, sa jako visokim i modernim zgradama, tržnim centrima i sky metroom. Mapa koja sledi će Bangkok najbolje opisati. Crvenom bojom sam naglasio delove grada koje je sjajno obići pešaka, a plavom bojom delove grada gde je dobro odsesti.

Obzirom da smo imali 8 noćenja na raspolaganju, a pod predpostavkom da će nam stariji deo grada biti zanimljiviji, napravili smo kombinaciju: 3 noći novi deo, 5 noći stari deo, i moram da priznam da smo pogrešili. Prve tri noći smo proveli u delu Bangkoka pod nazivom Silom, kvart Surawong, koji je u neku ruku centar za sebe. Informaciju o tom delu grada sam pronašao na nekom inostranom forumu, što obično spada u prikupljanje informacija i jako mi je žao što nisam mogao na srpskom da pronađem više informacija, poput ovog teksta koji vama sada detaljno pišem.

Lumpini park

Deo grada pod nazivom Silom nam je baš prijao jer je moderan, a opet autentičan u smislu da se ta Azija oseća na svakom koraku. U krugu od 10 minuta pešaka smo imali prodavnice, uličnu hranu, restorane, noćni market, pabove. Žila kucavica novog dela Bangkoka.

Sky Metro

Na 15 minuta pešaka nalazi se Lumpini park koji spada u top 5 lokacija za posetiti prema TripAdvisoru, što smo i učinili prvi dan. Na 25 minuta pešaka nalazili su se veliki tržni centri, konkretno MBK koji je neki miks pijace i tržnog centra, zatim Siam Square, koji je tek priča za sebe, sa nekom posebnom energijom. Iznad svih navedenih prolazi Sky Metro i ako neko želi može se na taj način prevesti, a karta se plaća po jednoj stanici.

Rambutri Aley

Dalje, u starom delu grada smo proveli 5 noći, na nekih 500 metara od Khao San Road ulice koja je definitivno visoko na listi “Šta videti u Bangkoku”. Posebno obratite pažnju i na ulicu koja je paralelna sa njom, Rambutri Aley, sa severne strane, jer je takođe potpuno luda, a opet dosta opuštenija od Khao San Rouda. Kafići, prodavnice, restorani, krase obe ulice, ali je Khao San Roud daleko glasniji. Za Rambutri Aley mogu reći da je potpuno u nekom laganom rege stilu i rado bih se tamo ponovo vratio.

Prženi crvići, bube, skakavci (najbolji)

Mala digresija, ukoliko želite da probate bube, skakavce, crve, fino propržene, ove dve ulice su pravo mesto za to. Inače fotkanje istih košta 10 bahta (oko 35 dinara). Cena jednog skakavca je 20 bahta, oko 70 dinara i mogu vam reći da je ukus sličan čipsu, a svakako je zdraviji.

Bangkok za svakog

Cela filozofija oko toga da li biti u starom ili novom delu grada puno zavisi od toga koliko dana ostajete u Bangkoku, šta želite da vidite i u kom ste fazonu. Ako ste klasični avanturisti ili bekpekeri, koji žele da osete stari Bangkok, na trenutke vrlo prljav i siv, definitivno je stari deo grada pun pogodak. Ako ste po prvi put u Aziji i želite da se polako privikavate na sve oko vas, onda je novi deo grada bolji izbor, uz dnevne obilaske starog dela grada.

Stari deo Bangkoka

Mi smo pogrešili jer nam je više prijao novi deo grada, pa bi idealan odnos ipak bio obrnut, 5 noći u novom delu grada, 3 noći u starom. Ipak, cela ova matematika u mnogome zavisi od toga i šta želite da vidite. Ukoliko dolazite preko turističkih agencija, sve ovo će vam biti manje bitno jer će vam agencije skrojiti program.

Za koga Bangkok nije

Definitivno nije za porodice sa malom decom. Dosta se putuje avionom, grad je većim delom haotičan i prljav i nije baš po meri dečije šetnje i slične priče, a iskreno nikada nisam ni čuo da je neko sa malim detetom išao u Bangkok.

Za 8 dana koliko smo proveli u Bangkoku videli smo mnogo toga, a listu top stvari možete pročitati u mom zasebnom tekstu uskoro!

Chinatown

Ukoliko o svemu navedenom imate lična iskustva, jako je poželjno da ostavite komentar. Srećan put!

U ovom tekstu nisam mnogo dužio o Tajlandu i generalnim savetima i utiscima, jer sam za tu priliku pripremio poseban tekst: Uvod u Tajland. Ukoliko vas zanima kako doći do Bangkoka, detaljnije možete pročitati na ovom linku.

Tagovi:
Jedan komentar
  1. Sledeći put da mi doneseš kesu skakavaca i bubica. 😉
    Divan putopis, baš sam uživala čitajući.

Ostavi komentar